Začínáme
Uložení dokumentu
 Tisk

Uložení dokumentu


Abychom vytvořený dokument mohli později znovu použít, je nutné jej uložit na disk.


První uložení dokumentu


Při prvním ukládání dokumentu je třeba definovat jeho název a vybrat příslušnou složku pro uložení. Tyto parametry zadáváme v dialogovém okně Uložit jako.


Dialogové okno Uložit jako lze vyvolat příkazem Uložit jako nebo, pokud dokument nebyl dosud uložen, tak i příkazem Uložit. Příkazu Uložit jako odpovídá klávesa F12, příkazu Uložit potom klávesová zkratka Ctrl+S. Pokud chcete vědomě uložit dokument, doporučuji použít pro jistotu příkaz Uložit jako. Přesný rozdíl mezi příkazy Uložit a Uložit jako pochopíte z dalšího studia tohoto studijního článku.


Uložení za použití příkazu Uložit jako:


  1. Klepněte na tlačítko Office.
  2. Zvolte příkaz Uložit jako....
  3. Otevře se dialogové okno Uložit jako.
  4. Do pole Název souboru napište jméno, pod kterým bude dokument uložen.
  5. Zvolte další parametry, zejména diskovou jednotku a příslušnou složku.
  6. Klepněte na tlačítko Uložit.


Podívejme se na animaci .


V animaci je znázorněno uložení dokumentu s názvem Nástroje a pravopis.docx do složky Dokumenty. Stejným způsobem lze využít i příkaz Uložit.


Uložení dokumentu lze provést také klepnutím na tlačítko Uložit na panelu Rychlý přístup.


Podívejme se na animaci .


Uložení dokumentu lze provést rovněž klávesou F12 nebo klávesovou zkratkou Ctrl+S.


Podívejme se na animaci .


Další uložení dokumentu


Pokud jste již dokument uložili, je rozumné jej v průběhu další práce pravidelně ukládat. Uložení provedete klepnutím na tlačítko Office a vybráním příkazu Uložit.


Při dalším ukládání souboru se název nezadává, Word již ví, kam (na jaký disk, do jaké složky...) a pod jakým názvem má soubor uložit. Uložení lze provést také klepnutím na tlačítko Uložit na panelu Rychlý přístup, nebo klávesovou zkratkou Ctrl+S.


Uložení změn do jiného souboru (původní uložený dokument se nezmění)


Pokud chcete upravený dokument uložit do jiného souboru, tj. pod jiným názvem (do jiné složky, na jiný disk), klepněte na tlačítko Office a zvolte příkaz Uložit jako.... Dialogové okno je stejné, jako při prvním uložení souboru. Nový název dokumentu napište do pole Název souboru. Původně otevřený a upravovaný dokument se nezmění.


Automatické ukládání pro případ nenadálé události


Svoji práci je vhodné pravidelně ukládat. Lze zajistit automatické ukládání informací o změnách v dokumentu pro obnovení v případě nenadálé události.


  1. Klepněte na tlačítko Office a vyberte příkaz Možnosti aplikace Word.
  2. Otevře se dialogové okno Možnosti aplikace Word.
  3. Na kartě Uložit zatrhněte zaškrtávací pole Ukládat informace pro automatické obnovení po a v poli min. nastavte interval pravidelného ukládání.


Podívejme se na animaci .


Na kartě Uložit je možné zvolit řadu dalších nastavení, kterými se zatím nebudeme zabývat.