Abychom vytvořený dokument mohli později znovu použít, je nutné jej uložit na disk.
Při prvním ukládání dokumentu je třeba definovat jeho název a vybrat příslušnou složku pro uložení. Tyto parametry zadáváme v dialogovém okně Uložit jako.
Dialogové okno Uložit jako lze vyvolat příkazem Uložit jako nebo, pokud dokument nebyl dosud uložen, tak i příkazem Uložit. Příkazu Uložit jako odpovídá klávesa F12, příkazu Uložit potom klávesová zkratka Ctrl+S. Pokud chcete vědomě uložit dokument, doporučuji použít pro jistotu příkaz Uložit jako. Přesný rozdíl mezi příkazy Uložit a Uložit jako pochopíte z dalšího studia tohoto studijního článku.
Uložení za použití příkazu Uložit jako:
V animaci je znázorněno uložení dokumentu s názvem Nástroje a pravopis.docx do složky Dokumenty. Stejným způsobem lze využít i příkaz Uložit.
Uložení dokumentu lze provést také klepnutím na tlačítko Uložit na panelu Rychlý přístup.
Uložení dokumentu lze provést rovněž klávesou F12 nebo klávesovou zkratkou Ctrl+S.
Pokud jste již dokument uložili, je rozumné jej v průběhu další práce pravidelně ukládat. Uložení provedete klepnutím na tlačítko Office a vybráním příkazu Uložit.
Při dalším ukládání souboru se název nezadává, Word již ví, kam (na jaký disk, do jaké složky...) a pod jakým názvem má soubor uložit. Uložení lze provést také klepnutím na tlačítko Uložit na panelu Rychlý přístup, nebo klávesovou zkratkou Ctrl+S.
Pokud chcete upravený dokument uložit do jiného souboru, tj. pod jiným názvem (do jiné složky, na jiný disk), klepněte na tlačítko Office a zvolte příkaz Uložit jako.... Dialogové okno je stejné, jako při prvním uložení souboru. Nový název dokumentu napište do pole Název souboru. Původně otevřený a upravovaný dokument se nezmění.
Svoji práci je vhodné pravidelně ukládat. Lze zajistit automatické ukládání informací o změnách v dokumentu pro obnovení v případě nenadálé události.
Na kartě Uložit je možné zvolit řadu dalších nastavení, kterými se zatím nebudeme zabývat.