Oblastní kolo soutěže v programování (2000)

Zadání úloh oblastního kola
Soutěže dětí a mládeže v programování 2000

Kategorie vyšší programovací jazyky mládež


Napište program napodobující kalkulačku. Kalkulačka pracuje v zadané číselné soustavě. Číselná soustava se dá měnit v průběhu výpočtu. Uvažujte číselné soustavy: 2 až 36. Soustavy větší než 10 užívají velká písmena anglické abecedy (postupně 0 až 9, A až Z). Program by měl mít tyto funkce:

  1. Převod mezi soustavami
  2. Základní aritmetické operace (sčítání, odčítání, násobení, dělení)
  3. 36 pamětí
  4. Závorky
  5. Zvyšte přesnost kalkulačky na 2100
  6. Druhá mocnina a odmocnina

Poznámka: Bude hodnoceno rovněž grafické zobrazení kalkulačky.