Témata bakalářských prací 2025

Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Mezní termín pro odevzdání podkladů pro zadání práce je do 6. 6. 2025.

Přejít na seznam starších obhajených bakalářských prací.
Všechny obhájené bakalářské práce můžete dohledat na Portálu ZČU.
  1. Robot NAO a jeho využití při propagaci katedry.
  2. Návrh vzorových projektů pro využití rozšiřujících sad pro BBC Micro:bit.
  3. Inovace obsahu webového portálu lego.zcu.cz.
  4. Rozšíření kurzu programování na lego.zcu.cz o další programovací jazyky.
  5. Návrh vzdělávacího modelu s využitím robotické stavebnice VEX V5.
  6. Obsahová inovace e-kurzu k předmětu Zpracování diplomové práce na počítači.
  7. Komponenty pro výukový vzdělávací materiál pro předmět KVD/ALGV na téma Využití aplikace Flowgorithm ve výuce algoritmizace.

Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.

  1. Úlohy a aktivity pro popularizační web KVD pro učitele informatiky - sekce Mobilní technologie.
  2. Úlohy a aktivity pro popularizační web KVD pro učitele informatiky - sekce Využití moderních technologií ve výuce přírodovědných předmětů.
  3. Vzdělávací aktivity formou hry se zaměřením na vyhledávání informací a jejich další zpracování.
    Josef Vlček
  4. Výhody a rizika využívání mobilních technologií ve výuce.

Oblasti pro zpracování BP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.

  1. Inovace e-kurzu pro předmět EPSV
    Jaroslav Sůsa
  2. Inovace e-kurzu pro předmět MMV
  3. Transformace vybraných výukových úloh s využitím elektronické stavebnice Boffin
    Jakub Drozda
  4. Inovace e-kurzu pro předmět TCHP
  5. Návrh e-kurzu pro výuku 3D modelování v programu Tinkercad

Oblasti pro zpracování BP: počítačová grafika, elektronika, mikroprocesorová a číslicová technika.

  1. Analýza přechodu základních škol na výuku podle modelových školních vzdělávacích programů.
  2. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Teorie grafů.
  3. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Digitální technologie a zákony ČR.
  4. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Komprese.
  5. Rozvoj komunikace prostřednictvím činnosti na Wikipedii.
  6. Šifrování a Wi-Fi sítě.

Oblasti pro zpracování BP: Digitální gramotnost, Wikipedie, kódování.

Počet volných míst k zapsání BP: 0

  1. Generativní AI jako pomocník ovládání technologií.
    Tadeáš Rach
  2. Generativní AI jako nástroj pro rozvoj kritického přístupu k informacím.
  3. Tvorba sady úloh pro procvičení v předmětu PGM1P.
    Vítek Dolný
  4. Způsoby využití generativní AI studenty FPE ZČU
    Ondřej Tomášek
  5. Závislost žáků na sociálních sítích
    Daniel Mertl

Oblasti pro zpracování BP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.

  1. Komunikační platformy a jejich možnosti v rámci podpory studentů.
    Ivo Rejman
  2. Konstrukce floppotronu pro účely propagace katedry.
  3. Konstrukce arcadegame machine pro účely propagace katedry.
    Štěpán Štícha

Oblasti pro zpracování BP: hardware, zpracování textových dokumentů.

  1. Miskoncepty v blokově orientovaných programovacích jazycích.
  2. Python - sada úloh pro výstupy nové informatické vzdělávací oblasti RVP G a SOV.
  3. Využití PyTamaro na 2. stupni ZŠ.

Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.

  1. Katedrální on-line katalog digitálních vzdělávacích zdrojů.
  1. Návrh rozšiřujících příkladů v Blazor pro předmět Programování 2
    Luboš Dokulil
  2. Návrh rozšiřujících příkladů v Blazor využívající komponenty Radzen/MudBlazor pro předmět Programování 2
  3. Ukázkové příklady pomocí multiplatformní aplikace v .NET MAUI.
  4. Ukázkové příklady využívající databázi v jazyce C#/WPF.
  5. Modely ze stavebnice Fischertechnik využívající strojové učení.

Oblasti pro zpracování BP: Programování, robotika.

  1. Vizualizace pro výuku předmětu Výpočetní technika ve společnosti (KVD/VTVS).
  2. Technická realizace distančního kurzu Sbírka příkladů v XML.
  3. Technická realizace distančního kurzu numerické metody řešení soustav lineárních rovnic.

Oblasti pro zpracování BP: distanční vzdělávání, programovací techniky, webové technologie, didaktika informatiky.

  1. Porovnání aplikací pro tvorbu notových zápisů a způsob zaznamenání zvuku.
  2. Online nástroje pro rozvoj digitálních kompetencí.
  3. Vysokoškolští studenti a typografie

Oblasti pro zpracování BP: zpracování textových dokumentů, využití aplikací.

  1. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Vývoj webových aplikací v Blazor.
  2. Tvorba sady příkladů pro procvičení k předmětu WTV.

Oblasti pro zpracování BP: webové technologie, gamifikace a popularizační činnost.