Témata bakalářských prací 2025
Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Mezní termín pro odevzdání podkladů pro zadání práce je do 6. 6. 2025.
- Robot NAO a jeho využití při propagaci katedry.
- Návrh vzorových projektů pro využití rozšiřujících sad pro BBC Micro:bit.
- Inovace obsahu webového portálu lego.zcu.cz.
- Rozšíření kurzu programování na lego.zcu.cz o další programovací jazyky.
- Návrh vzdělávacího modelu s využitím robotické stavebnice VEX V5.
- Obsahová inovace e-kurzu k předmětu Zpracování diplomové práce na počítači.
- Komponenty pro výukový vzdělávací materiál pro předmět KVD/ALGV na téma Využití aplikace Flowgorithm ve výuce algoritmizace.
Oblasti pro zpracování DP: výuka algoritmizace a programování na ZŠ, edukační robotika, počítačové sítě.
- Úlohy a aktivity pro popularizační web KVD pro učitele informatiky - sekce Mobilní technologie.
- Úlohy a aktivity pro popularizační web KVD pro učitele informatiky - sekce Využití moderních technologií ve výuce přírodovědných předmětů.
-
Vzdělávací aktivity formou hry se zaměřením na vyhledávání informací a jejich další zpracování.
Josef Vlček
- Výhody a rizika využívání mobilních technologií ve výuce.
Oblasti pro zpracování BP: mobilní zařízení a související aplikace ve výuce, BYOD, QR kódy, digitální propast, ICT ve výuce všeobecně vzdělávacích předmětů.
-
Inovace e-kurzu pro předmět EPSV
Jaroslav Sůsa
- Inovace e-kurzu pro předmět MMV
-
Transformace vybraných výukových úloh s využitím elektronické stavebnice Boffin
Jakub Drozda
- Inovace e-kurzu pro předmět TCHP
- Návrh e-kurzu pro výuku 3D modelování v programu Tinkercad
Oblasti pro zpracování BP: počítačová grafika, elektronika, mikroprocesorová a číslicová technika.
- Analýza přechodu základních škol na výuku podle modelových školních vzdělávacích programů.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Teorie grafů.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Digitální technologie a zákony ČR.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Komprese.
- Rozvoj komunikace prostřednictvím činnosti na Wikipedii.
- Šifrování a Wi-Fi sítě.
Oblasti pro zpracování BP: Digitální gramotnost, Wikipedie, kódování.
Počet volných míst k zapsání BP: 0
-
Generativní AI jako pomocník ovládání technologií.
Tadeáš Rach
- Generativní AI jako nástroj pro rozvoj kritického přístupu k informacím.
-
Tvorba sady úloh pro procvičení v předmětu PGM1P.
Vítek Dolný
-
Způsoby využití generativní AI studenty FPE ZČU
Ondřej Tomášek
-
Závislost žáků na sociálních sítích
Daniel Mertl
Oblasti pro zpracování BP: algoritmizace a programování v blokových i textových jazycích, robotika ve výuce, 3D tisk, chování a bezpečnost žáka na internetech.
-
Komunikační platformy a jejich možnosti v rámci podpory studentů.
Ivo Rejman
- Konstrukce floppotronu pro účely propagace katedry.
-
Konstrukce arcadegame machine pro účely propagace katedry.
Štěpán Štícha
Oblasti pro zpracování BP: hardware, zpracování textových dokumentů.
- Miskoncepty v blokově orientovaných programovacích jazycích.
- Python - sada úloh pro výstupy nové informatické vzdělávací oblasti RVP G a SOV.
- Využití PyTamaro na 2. stupni ZŠ.
Oblasti pro zpracování DP: příprava učitelů informatiky a výuka informatiky, se zaměřením na didaktické přístupy a pedagogický výzkum.
- Katedrální on-line katalog digitálních vzdělávacích zdrojů.
-
Návrh rozšiřujících příkladů v Blazor pro předmět Programování 2
Luboš Dokulil
- Návrh rozšiřujících příkladů v Blazor využívající komponenty Radzen/MudBlazor pro předmět Programování 2
- Ukázkové příklady pomocí multiplatformní aplikace v .NET MAUI.
- Ukázkové příklady využívající databázi v jazyce C#/WPF.
- Modely ze stavebnice Fischertechnik využívající strojové učení.
Oblasti pro zpracování BP: Programování, robotika.
- Vizualizace pro výuku předmětu Výpočetní technika ve společnosti (KVD/VTVS).
- Technická realizace distančního kurzu Sbírka příkladů v XML.
- Technická realizace distančního kurzu numerické metody řešení soustav lineárních rovnic.
Oblasti pro zpracování BP: distanční vzdělávání, programovací techniky, webové technologie, didaktika informatiky.
- Porovnání aplikací pro tvorbu notových zápisů a způsob zaznamenání zvuku.
- Online nástroje pro rozvoj digitálních kompetencí.
- Vysokoškolští studenti a typografie
Oblasti pro zpracování BP: zpracování textových dokumentů, využití aplikací.
- Komponenty pro výukový elektronický materiál - Vývoj webových aplikací v Blazor.
- Tvorba sady příkladů pro procvičení k předmětu WTV.
Oblasti pro zpracování BP: webové technologie, gamifikace a popularizační činnost.