Témata bakalářských prací 2020

Témata vybírejte a konzultujte s vyučujícími do 12. 6. 2020.

Po domluvě s potenciálním vedoucím práce jsou možná i další témata. Přejít na seznam starších obhajených bakalářských prací. Všechny obhájené bakalářské práce můžete dohledat na Portálu ZČU.

  1. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikaci Dokumenty Google.
  2. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Zpracování textových dokumentů v aplikaci Libre Office.
  3. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice LEGO Mindstorms s využitím volně dostupných alternativ.
  4. Komponenty pro výukový elektronický materiál - Programování robotické stavebnice VEX.
  1. Kreativní mobilní aplikace ve výuce přírodopisu na základní škole.
  2. Strategie BYOD a její rozšíření na základních školách v okrese Plzeň-město.
    Alois Glazer
  3. Strategie BYOD a její rozšíření na základních školách na vybraném území.
  4. QR kódy a jejich využití ve výuce na základní škole.
    Jan Frencl
  5. Porovnání volně dostupných mobilních aplikací pro záznam sportovních aktivit (Android)
    Veronika Mašková
  1. Sociální sítě a data uživatelů.
    Marie Hušáková
  2. Komponenty pro výukový elektronický materiál – MS Access.
  3. Volně použitelné nástroje pro výuku databází – dostupné on-line.
  1. Analýza chyb 3D modelů a jejich úprava pro tisk.
  2. Využitelnost vytištěných 3D modelů v praxi.
  3. Porovnání a možnosti využití freeware aplikací pro tvorbu 3D modelů.
  4. Porovnání aplikací pro 3D modelování a jejich možnosti.
  1. Výuka evidence dat podle učebnice Práce s daty.
  2. Komponenty pro výukový elektronický materiál – Konečné automaty a formální jazyky.
  3. Tvorba a úprava textového digitálního obsahu.
  4. Komponenty pro výukový elektronický materiál – Teorie grafů.
  5. Principy a příklady hybridních hrozeb jako součásti mezinárodních sporů.
    Martin Haváček
  6. Komponenty pro výukový elektronický materiál – Digitální technologie a zákony ČR.
  7. Deskové hry jako prostředek pro rozvoj informatického myšlení u studentů vysokých škol.
    Viola Vrbová
  8. Podpora rozvoje informatického myšlení prostřednictvím deskových her u žáků na základní škole.
    Vladislav Klouda
  9. Komponenty pro výukový elektronický materiál – Komprese.
  10. Šifrování a Wi-Fi sítě.
  1. Komponenty pro výukový elektronický materiál – Zpracování kvalifikační práce.
  2. Algoritmy v životě lidí.
  3. Porovnání vlastností druhů materiálů pro 3D tisk.
    Tomáš Vajskebr
  4. Porovnání slicerů pro 3D tisk.
    Tomáš Zahradník
  1. Systém pro vytváření elektronických učebnic zaměřených na rozvoj informatického myšlení pomocí robotů
    Dominik Frolík
  2. Rozšíření informačního systému pro vedení praxí o nové fukce.
  3. Nový systém zobrazení map v portálu PamátkoPin.cz
  4. Inovace webového portálu pro popularizaci výuky pomocí robotických stavebnic.
  5. UX a UI pro učebnici LEGO robotiky.
  6. Tvorba webového systému pro manažerské řízení pracovníků na KVD FPE ZČU.
    Václav Průcha
  7. Bude upřesněno v roce 2021: Podpora výuky v Teams a Google Class room pomocí webu s tutoriály.
    Tomáš Macoun
  1. Porovnání prostředí a možnosti využití geoherních aplikací.
  2. Realizace kontrolních modulů pro aplikaci na porovnávání dokumentů DOCX/XML (Object Pascal).
  3. Realizace vzdělávací aplikace pro mobilní zařízení s herními prvky.
  4. Vytvoření webového rozhraní sloužícího jako databáze aktivit ke stažení pro školy.
  5. Analýza vlivu projektového dne na rozvoj klíčových kompetencí žáků.
  1. Vývoj programového nástroje pro tvorbu a editaci SVG animace.
  2. Návrh, tvorba a správa vlastní NoSQL databáze s využitím volně dostupných programových nástrojů.
  3. Nelineární editace videa volně dostupnými programovými nástroji.
  4. Pokročilé možnosti práce v dokumentech produktů společnosti Google.
  1. Arduino – TinyLab – možnosti využití ve výuce, příprava podkladů pro výukový materiál.
  2. Analýza nabídky škol v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na techniku a informatiku.
    Petr Vaníček
  3. Elektronické experimenty ve virtuální a v reálné laboratoři – příprava podkladů pro výukový materiál.
    Antonín Hrubý
  4. Technologie pro procesory – přehled, principy, příprava podkladů pro výukový materiál.
  5. Volně dostupné simulační prostředky pro elektroniku, porovnání a možnosti jejich využití ve výuce.
  1. Význam počítačem řízených strojů ve vzdělávání.
  2. Programování robotických stavebnic na ZŠ.
  3. Robotické stavebnice jako průřezové téma výuky informatiky a technické výchovy.
  1. Studijní programy učitelství informatiky v ČR.
  2. Využití virtuální reality ve vzdělávání.
  3. Unplugged aktivity pro rozvoj informatického myšlení.
  1. Úlohy pro výuku předmětu Programování 1 (KVD/PGM1P).
  2. Vizualizace pro výuku předmětu Výpočetní technika ve společnosti (KVD/VTVS).
  3. Technická realizace distančního kurzu Sbírka příkladů v XML.
  4. Technická realizace distančního kurzu HTML5.
  5. Technická realizace distančního kurzu numerické metody řešení soustav lineárních rovnic.
  1. Komponenty pro výukový materiál - Webové technologie pro vzdělávání.
  2. Srovnání PHP a Python pro implementaci webového portálu.
  3. Využití virtuální reality ve vzdělávání na ZŠ a SŠ.